Nowości 

Ściąganie

Artykuł inicjatywy Frajdy z nauczania podejmuje ważny i kontrowersyjny temat – sciąganie. Wspólnie z Bożeną Sozańską, Dorotą Kujawa Weinke, Urszulą Lach, Grażyną Bogusławską, Silviją Iwanow, Beaty Fiszer, Żanetą Wójcik, Beatą Bogdanowicz-Jaz, Łukaszem Tupaczem i Olgą...

czytaj dalej

Kalendarz

Napisała do mnie Urszula, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w SP8 w Jeleniej Górze. List dotyczył jej pracy z uczniami z kalendarzem. Kalendarz to nic innego jak ciekawa forma refleksji nad upływem czasu, w której uczniowie zapisują – czego się nauczyli. „Mój”...

czytaj dalej

10 najważniejszych badań edukacyjnych z 2022 r

Za portalem Edutopia przedstawiam istotne badania edukacyjne z 2022 roku wybrane przez Youki Teradę i Stephen Merrill. Na końcu wnioski, które mogą się przydać nauczycielowi w nauczaniu. Relacje a wyzwania. Czasem uważamy, że nauczyciele emanujący empatią,...

czytaj dalej

8 technik oceniania kształtującego

Głównym celem oceniania kształtującego jest pozyskiwanie od uczniów informacji na jakim poziomie uczenia się i dostosowywanie przez nauczyciela do tych informacji metod nauczania. Mówi o tym druga strategia OK: Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań...

czytaj dalej

Piękny błąd

Powszechnie akceptowane jest, że uczniowie, a nawet dorośli, mówią: „Nie jestem dobry z matematyki”. Część odpowiedzialności za to spada na szkolny zwyczaj podkreślania błędów. Wiele osób czuje się wtedy poniżonych i zaprzestaje podejmowania wyzwań, aby nie narazić...

czytaj dalej

Nie mam czasu!

W tym wpisie podzielę się kilkoma radami dr Barbara R. Blackburn na temat tego, jak sobie ma dać radę nauczyciel z brakiem czasu. Bardzo lubię artykuły Pani Blackburn, bo są napisane prostym językiem i są niezmiernie praktyczne, i zawsze trafiają w sedno. Zatem do...

czytaj dalej

Sprawdzian sprawdzony, czy oceniony? – część trzecia

To jest trzecia część wpisu. Będę w nim korzystać z testu Sarah Schroeder (link na dole). Po przeczytaniu jej artykułu doszłam do wniosku, że pod wszystkim mogę się podpisać i właściwie to jest wszystko, co chciałabym na temat oceniania napisać. W tej części wskazówki...

czytaj dalej

Sprawdzian sprawdzony, czy oceniony? – część druga

To jest druga część wpisu, w którym korzystam z testu Sarah Schroeder (link na dole). Po przeczytaniu jej artykułu doszłam do wniosku, że pod wszystkim mogę się podpisać i właściwie to jest wszystko, co chciałabym na temat oceniania napisać. Sarah Schroeder...

czytaj dalej

Sprawdzian sprawdzony, czy oceniony? – część pierwsza

Ten wpis rozłożyłam na trzy części. Będę korzystać z testu Sarah Schroeder (link na dole). Po przeczytaniu jej artykułu doszłam do wniosku, że pod wszystkim mogę się podpisać i właściwie to jest wszystko, co chciałabym na temat oceniania napisać. Pierwsza część jest o...

czytaj dalej