Nowości 

Strach ma bardzo krótki termin ważności

Brené Brown, doradza dyrektorom w kwestii tego, co nazywa „odważnym przywództwem”. W niedawnym odcinku podcastu „The Interview” dziennika „The New York Times ” Brown omawiała swoją nową książkę „Strong Ground: The Lessons of Daring Leadership, the Tenacity of Paradox,...

czytaj dalej

Jak się uczysz?

Uczniowie potrafią zauważyć zmiany w swoim myśleniu, śledzić i analizować swój proces uczenia się. Mają umiejętności metapoznawcze, są najlepszym źródłem informacji, o tym jak się uczą.   Jeśli nauczyciel zachęca uczniów do analizy ich własnego procesu uczenia...

czytaj dalej

Głos uczniów

Wszyscy chcemy, aby nasi uczniowie byli bardziej zaangażowani, pewni siebie i odnosili sukcesy. Nie stanie się to bez uwzględnienia głosu uczniów. Dużą rolę do spełnienia ma dyrektor szkoły, bo to od niego najbardziej zależy jaka jest kultura pracy szkoły. W wielu...

czytaj dalej

Uczeń się stara na ile może

Mój przyjaciel Karol Strzemieczny muzyk ułożył piosenkę pod tytułem: Staram się. Opowiada w niej o tym, jak młody człowiek stale stara się ze wszystkich sił, ale nie zawsze mu się nie udaje. Ten wpis będzie o tym, że młodzi ludzie chcą i się starają, ale czasami nie...

czytaj dalej

Informacja zwrotna z mądrą krytyką i dialogiem

Nauczyciele mogą wpływać na relacje w szkole, zwiększać poziom zaufania oraz wpływać na zaangażowanie uczniów w naukę. Jednym ze sposobów jest przekazywanie uczniom informacji zwrotnej. Grant Wiggins definiuje informację zwrotną jako - informację o tym, jak radzimy...

czytaj dalej

Sposoby na usprawnianie procesu oceniania

W artykule moich ulubionych autorów Youki Terada , Stephen Merrill można znaleźć osiem dobrych sposobów usprawnienia procesu oceniania. Informacja zwrotna rzadsza, ale bardziej ukierunkowana W badaniu z 2022 roku naukowcy potwierdzili, że tylko 16% uczniów korzysta z...

czytaj dalej

Dylemat oceniania

Oceniaj mniej stopniami, a sprawdzaj częściej formułując dla ucznia informację zwrotną. Badania pokazują, że rzadsze ocenianie stopniami przynosi wiele korzyści o ile uczeń otrzymuje informację zwrotną o swojej pracy. Dzięki informacji zwrotnej uczniowie mogą...

czytaj dalej