Nowości
Strach ma bardzo krótki termin ważności
Brené Brown, doradza dyrektorom w kwestii tego, co nazywa „odważnym przywództwem”. W niedawnym odcinku podcastu „The Interview” dziennika „The New York Times ” Brown omawiała swoją nową książkę „Strong Ground: The Lessons of Daring Leadership, the Tenacity of Paradox,...
Zdolność uczenia się w dużej mierze zależy od tego, co już wiemy.
Wiele się mówi i pisze o znaczeniu wiedzy, która już uczniowie mają i nawiązywanie do niej przy poznawaniu nowego tematu. Posiadanie wiedzy nie tylko pomaga nauczyć się więcej, ale także rozbudza ciekawość. W tym wpisie pięć pułapek uczniowskich i pomysłów na ich...
Badania edukacyjne z którymi warto, aby zapoznali się nauczyciele
Nauka o uczeniu robi postępy, wpływ na nie mają przeprowadzane badania edukacyjne. W tym wpisie pięć wyników badań. Moje zdanie na temat badań jest sceptyczne, wszystko zależy od tego, jak do nich podchodzimy. Jeśli wyniki badań są dla nas ścisłą wskazówką do...
Jak się uczysz?
Uczniowie potrafią zauważyć zmiany w swoim myśleniu, śledzić i analizować swój proces uczenia się. Mają umiejętności metapoznawcze, są najlepszym źródłem informacji, o tym jak się uczą. Jeśli nauczyciel zachęca uczniów do analizy ich własnego procesu uczenia...
Głos uczniów
Wszyscy chcemy, aby nasi uczniowie byli bardziej zaangażowani, pewni siebie i odnosili sukcesy. Nie stanie się to bez uwzględnienia głosu uczniów. Dużą rolę do spełnienia ma dyrektor szkoły, bo to od niego najbardziej zależy jaka jest kultura pracy szkoły. W wielu...
Uczeń się stara na ile może
Mój przyjaciel Karol Strzemieczny muzyk ułożył piosenkę pod tytułem: Staram się. Opowiada w niej o tym, jak młody człowiek stale stara się ze wszystkich sił, ale nie zawsze mu się nie udaje. Ten wpis będzie o tym, że młodzi ludzie chcą i się starają, ale czasami nie...
Informacja zwrotna z mądrą krytyką i dialogiem
Nauczyciele mogą wpływać na relacje w szkole, zwiększać poziom zaufania oraz wpływać na zaangażowanie uczniów w naukę. Jednym ze sposobów jest przekazywanie uczniom informacji zwrotnej. Grant Wiggins definiuje informację zwrotną jako - informację o tym, jak radzimy...
Sposoby na usprawnianie procesu oceniania
W artykule moich ulubionych autorów Youki Terada , Stephen Merrill można znaleźć osiem dobrych sposobów usprawnienia procesu oceniania. Informacja zwrotna rzadsza, ale bardziej ukierunkowana W badaniu z 2022 roku naukowcy potwierdzili, że tylko 16% uczniów korzysta z...
Dylemat oceniania
Oceniaj mniej stopniami, a sprawdzaj częściej formułując dla ucznia informację zwrotną. Badania pokazują, że rzadsze ocenianie stopniami przynosi wiele korzyści o ile uczeń otrzymuje informację zwrotną o swojej pracy. Dzięki informacji zwrotnej uczniowie mogą...
Cztery proste rady dla nauczyciela w budowaniu dobrej atmosfery w klasie
Cztery wskazówki (zaczerpnięte od A. Keith Young) pomagają w lepszym zarządzaniu klasą. Są praktyczne nie wymagają specjalnych działań i nakładu pracy, a dają bardzo dobre efekty, budują szacunek i empatię. Każdy dzień to nowy początek Każdy dzień w szkole to nowy...