Nowości 

Rodzice, a odejście od stopni

Uczniowie wolą nie być oceniani stopniami, nauczyciele się do tego skłaniają, a rodzice w większości są przeciw. Nie przeprowadzałam badań na ten temat (a byłyby ciekawe), ale obserwuję takie tendencje. W tym wpisie zajmę się rodzicami. Przedstawię doświadczenia...

read more

Angażuj uczniów!- wspomnienie Frajdy z nauczania 

Jesteśmy po spotkaniu Frajdy z nauczania. Na spotkaniu byli: Magda Niedziela, Jola Łosowska, Jolą Gęca, Bożenka Rakowska, Michał Szczepanik, Beata Minta, Ela Łuczkiewicz, Jaśka Stojak, Olga Tórz-Wciórka, Beata Fiszer, Joasia Sułek, Iza Greszta i Danuta Sterna Jak...

read more

Angażuj uczniów

O angażowaniu uczniów, swoje wskazówki w ramach Frajdy z nauczania przesłały: Iwona Zając, Izabela Greszta (obie Panie pierwszy raz we Frajdzie), Bożena Sozańska, Karina Wójcik, Patrycja Doroszewska, Jaśka Stojak i Olga Tórz-Wciórka. Iwona Zając nauczycielka języka...

read more

Angażuj uczniów!

Ten wpis będzie miał trzy części. Wpis inspirowany wskazówkami Wiliama Glassera na temat sposobów angażowania uczniów  (2 strony czytania) Przykłady nauczycieli z inicjatywy Frajda z nauczania – jak angażujemy naszych uczniów w naukę (5 stron czytania) Wspomnienia...

read more

Jak nauczać, jak się uczyć?

Wiele się mówi o tym, że uczniowie mają się nauczyć, jak się uczyć. Jednak jak tego nauczać, już jest znacznie mniej. Uczniowie uczą się efektywniej i łatwiej im przetrwać niepowodzenia, jeśli rozumieją i stosują strategie uczenia się, które przyniosły im wcześniejszy...

read more

Dwa sposoby na uczenie uczniów oceny koleżeńskiej i samooceny

Samo słowo „ocena” może wywołać falę strachu u uczniów i jeśli mamy być szczerzy, też u nauczycieli. Uczniowie wyobrażają sobie krytykę ich pracy, a nauczyciele wyobrażają sobie godziny poświęcone na ocenianie. Aby ułatwić sobie pracę nauczyciele korzystają z oceny...

read more

4 wskazówki – jak angażować uczniów w naukę.

Wszyscy zauważamy spadek zaangażowania uczniów w naukę i w uczestniczenie w lekcję. Znalazłam artykuł Douglasa Fishera, Nancy Frey i Alejandro Gonzalez pt. 4 wskazówki dotyczące lepszego zaangażowania uczniów. Razem z inicjatywą - Frajdą z nauczania - szykujemy...

read more

PP – Przywoływanie i Podsumowanie

W nauczaniu bardzo ważny jest początek i koniec. Początek nadaje kierunek, a koniec uruchamia refleksję. W tym wpisie 14 praktycznych pomysłów na PP. Początek - Przywoływanie Pod przywoływaniem rozumiem uruchomienie wiedzy i umiejętności, które uczniowie już mają na...

read more

Czy można motywować uczniów?

Motywacja ma to do siebie, że nie można do niej nikogo zmusić, Można jedynie stwarzać warunki do angażowania się, co w rezultacie może przełożyć się na motywację, Doktor Debbie Silver w artykule, z którego korzystam, pisze, że często dostaje pytanie: „Jak w...

read more

Kontakt

Skontaktuj się ze mną
danuta.sterna@gmail.com

Nowości OK

Więcej o nowościach w Ocenianiu Kształtującym według Danuty Sterna tutaj

Ok nauczanie