Nowości 

Cierpliwość i samodzielność

Jeden z profesorów akademickich, mający zajęcia ze studentami, powiedział mi, że obserwuje wzrost niepewności u studentów. Nie próbują rozwiązać problemu i zadań, czekają aż nauczyciel wskaże im drogę lub upewni ich, że wybrali dobrą. Profesor powiedział, że ich...

read more

5 pytań na temat wykorzystania metody projektu w nauczaniu

Nauczanie projektami realizowanymi przez zespoły uczniowskie nie jest w naszym kraju zbyt popularne. Czasami, pomimo najlepszych starań nauczyciela, zaplanowana nauka oparta na projektach po prostu nie działa. Laura Thomas przedstawia odpowiedzi, na pytania związane z...

read more

Cierpliwość i samodzielność

Jeden z profesorów akademickich, mający zajęcia ze studentami, powiedział mi, że obserwuje wzrost niepewności u studentów. Nie próbują rozwiązać problemu i zadań, czekają aż nauczyciel wskaże im drogę lub upewni ich, że wybrali dobrą. Profesor powiedział, że ich...

read more

Jak zacząć pracę z OK zeszytem?

Jeśli zainteresowałaś się OK zeszytem, to prawdopodobnie już trochę na jego temat wiesz. Możliwe, że polecił Ci go inny nauczyciel, lub dowiedziałaś się, a może zaobserwowałaś,  że pomaga on uczniom uczyć się. W największym skrócie można powiedzieć, że jest to zeszyt,...

read more

5 sposobów – jak pokazać sobie i uczniom, że się uczą?

Ocenianie kształtujące kładzie duży nacisk na widoczne uczenie się. Chodzi zarówno o to, aby sami uczniowie widzieli, że się uczą i aby nauczyciel pozyskiwał od nich informację, czy i jak się uczą i wykorzystywał ją w planowaniu nauczania. Każdy z przedstawianych w...

read more

Ocenianie zgodne z potrzebami uczniów

Czasami znajduje w artykuły w portalach edukacyjnych, które są bardzo wartościowe i na czasie. Wtedy z radością się z Wami dzielę. Szukam artykułów o informacji zwrotnej, bo ona jest osią oceniania kształtującego. Znam badania, które wysoko plasują podawanie...

read more

Techniki okejowe

Na początku roku szkolnego miałam przyjemność prowadzić szkolenie – Po co te patyczki? Zastanawialiśmy się – dlaczego stasujemy techniki proponowane w ocenianiu kształtujący. Wychodziliśmy z założenia, że techniki są OK, tylko wtedy, gdy wiemy po co je stosujemy. Na...

read more

Kontakt

Skontaktuj się ze mną
danuta.sterna@gmail.com

Nowości OK

Więcej o nowościach w Ocenianiu Kształtującym według Danuty Sterna tutaj

Ok nauczanie