Nowości
Rodzice, a odejście od stopni
Uczniowie wolą nie być oceniani stopniami, nauczyciele się do tego skłaniają, a rodzice w większości są przeciw. Nie przeprowadzałam badań na ten temat (a byłyby ciekawe), ale obserwuję takie tendencje. W tym wpisie zajmę się rodzicami. Przedstawię doświadczenia...
Angażuj uczniów!- wspomnienie Frajdy z nauczania
Jesteśmy po spotkaniu Frajdy z nauczania. Na spotkaniu byli: Magda Niedziela, Jola Łosowska, Jolą Gęca, Bożenka Rakowska, Michał Szczepanik, Beata Minta, Ela Łuczkiewicz, Jaśka Stojak, Olga Tórz-Wciórka, Beata Fiszer, Joasia Sułek, Iza Greszta i Danuta Sterna Jak...
Angażuj uczniów
O angażowaniu uczniów, swoje wskazówki w ramach Frajdy z nauczania przesłały: Iwona Zając, Izabela Greszta (obie Panie pierwszy raz we Frajdzie), Bożena Sozańska, Karina Wójcik, Patrycja Doroszewska, Jaśka Stojak i Olga Tórz-Wciórka. Iwona Zając nauczycielka języka...
Angażuj uczniów!
Ten wpis będzie miał trzy części. Wpis inspirowany wskazówkami Wiliama Glassera na temat sposobów angażowania uczniów (2 strony czytania) Przykłady nauczycieli z inicjatywy Frajda z nauczania – jak angażujemy naszych uczniów w naukę (5 stron czytania) Wspomnienia...
3 sposoby aktywowania zaangażowania uczniów i 3 sposoby na jego utrzymanie
Tych 6 sposobów na angażowanie uczniów to: partnerstwo, pobudzanie energii, zadawanie pytań, ruch fizyczny, zachęcanie do wypowiadanie się i dawanie wyboru. AKTYWOWANIE - 3 sposoby aktywowania zaangażowania uczniów Badania, ale również doświadczenie każdego...
Jak nauczać, jak się uczyć?
Wiele się mówi o tym, że uczniowie mają się nauczyć, jak się uczyć. Jednak jak tego nauczać, już jest znacznie mniej. Uczniowie uczą się efektywniej i łatwiej im przetrwać niepowodzenia, jeśli rozumieją i stosują strategie uczenia się, które przyniosły im wcześniejszy...
Dwa sposoby na uczenie uczniów oceny koleżeńskiej i samooceny
Samo słowo „ocena” może wywołać falę strachu u uczniów i jeśli mamy być szczerzy, też u nauczycieli. Uczniowie wyobrażają sobie krytykę ich pracy, a nauczyciele wyobrażają sobie godziny poświęcone na ocenianie. Aby ułatwić sobie pracę nauczyciele korzystają z oceny...
4 wskazówki – jak angażować uczniów w naukę.
Wszyscy zauważamy spadek zaangażowania uczniów w naukę i w uczestniczenie w lekcję. Znalazłam artykuł Douglasa Fishera, Nancy Frey i Alejandro Gonzalez pt. 4 wskazówki dotyczące lepszego zaangażowania uczniów. Razem z inicjatywą - Frajdą z nauczania - szykujemy...
PP – Przywoływanie i Podsumowanie
W nauczaniu bardzo ważny jest początek i koniec. Początek nadaje kierunek, a koniec uruchamia refleksję. W tym wpisie 14 praktycznych pomysłów na PP. Początek - Przywoływanie Pod przywoływaniem rozumiem uruchomienie wiedzy i umiejętności, które uczniowie już mają na...
Czy można motywować uczniów?
Motywacja ma to do siebie, że nie można do niej nikogo zmusić, Można jedynie stwarzać warunki do angażowania się, co w rezultacie może przełożyć się na motywację, Doktor Debbie Silver w artykule, z którego korzystam, pisze, że często dostaje pytanie: „Jak w...