Nowości 

Jak chwalić?

Chwalenie jest sztuką. Barbara R. Blackburn jest znaną edukatorką i autorka poczytnych wpisów dla nauczycieli. Jej artykuły są rzeczowe, zwięzłe, praktyczne, pełne przykładów i szanują czas nauczycieli oraz wyzwania, przed którymi stoją. Przedstawiam jej rady na temat...

czytaj dalej

Wpis osobisty

Ten wpis będzie osobisty. Spotkało mnie niezwykle i niespodziewane wyróżnienie. Moja córka bawiła się spotkała w klubie tanecznym młodymi ludźmi (40 -45 lat). Tańczyli i bawili się świetnie i w pewnym momencie jeden z mężczyzn powiedział, że znał ją już wcześniej....

czytaj dalej

Jak uczyć uczniów oceny koleżeńskiej?

Ocena koleżeńska jest wspaniałym narzędziem do oceny. Trzeba zadbać, aby była konstruktywna. Sama krytyka niewiele poprawia, ale podejście typu „Wszystko jest dobrze” również nie. Dlatego trzeba z uczniami ćwiczyć formułowanie informacji zwrotnej koleżeńskiej....

czytaj dalej

Jak zaangażować uczniów w naukę Okejem?  

Zaangażowanie jest podstawą uczenia się. Przyjrzyjmy się trzem rodzajom zaangażowania: relacyjnemu, intelektualnemu i emocjonalnemu oraz pomocy ze strony oceniania kształtującego w zaangażowanie uczniów w naukę. Połączę zaangażowanie ze stosowaniem oceniania...

czytaj dalej

Czy jesteś liderem wizjonerem?

Skąd możemy wiedzieć, czy mamy zdolności wizjonerskie? Opracowano 9 cech, którymi charakteryzują się liderzy wizjonerzy. Jeśli posiadasz co najmniej pięć z tych dziewięciu cech, możesz bezpiecznie myśleć o sobie jako o wizjonerce lub wizjonerze. Nikt nie posiada...

czytaj dalej

Pedagogika anty-uzdolnieniowa

Znalazłam artykuł zatytułowany tak jak mój wpis. Od razu coś mi kliknęło, że może to być intersujące. Moje doświadczenia nauczycielskie upewniły mnie, że w szkole uczeń tak zwany „mało zdolny”, ma trudno. Ta jego mała zdolność może być całkiem pozorna, może wynikać z...

czytaj dalej

Warunki dobrej współpracy w zespole

W tym wpisie przedstawię warunki, jakie powinien zapewnić lider zespołowi, aby grupa efektywnie działała. Są to: określenie celu, rezultatów, zaangażowania; zamodelowanie i określenie sposobu podejmowania decyzji. ► Określenie wyraźnego celu. Uczestnicy muszą znać...

czytaj dalej