27 marca spotkaliśmy się w gronie tak zwanych OKejek, czyli osób, które są w tym roku mentorkami w kursie OK zeszyt. Rozmawialiśmy o tym jakiej rady udzieliłyby Okejki sobie i nauczycielom planującym pracę w następnym roku szkolnym z OK zeszytem Wypowiedzi można podzielić na kilka kategorii:
- Ufać sobie.
Doceniać siebie i swoje pomysły. Nie naśladować na siłę innych, tylko zaufać sobie. Trzymać się swojej linii.
- Rozmawiać z uczniami
Wyjaśniać uczniom, dlaczego – OK zeszyt, jakie korzyści mogą mieć z prowadzenia OK zeszytu. Pytać uczniów, co daje im praca z celami i kryteriami i z OK zeszytem.
- Podążać za uczniami
Pytać uczniów o zdanie. Nie mieć sztywnego planu. Modyfikować prowadzenie OK zeszytu na bieżąco. Podążać za opinią uczniów. Pozwolić uczniom na kreatywność. Pozostawić uczniom autonomię w prowadzeniu OK zeszytu.
- Szukać sprzymierzeńców
W innych nauczycielach i w rodzicach uczniów. Nie być z OK zeszytem samotnym.
- Wklejki
Nie „zachłystywać się” wklejkami. One nie są najważniejsze.
- Sens dla uczniów
Pokazać uczniom, że OK zeszyt ma sens i się przydaje, np. pozwolić na korzystanie z niego na sprawdzianie.
- Pozyskać sprzymierzeńców w rodzicach.
Szczególnie w klasach młodszych. Pokazać rodzicom sens prowadzenia OK zeszytu i widoczny proces uczenia się w OK zeszycie.
- Informacja zwrotna
Dawać uczniom więcej pisemnej informacji zwrotnej w OK zeszycie.
- Częściej zaglądać do OK zeszytów uczniów,
Dzięki temu analizować potrzeby ucznia.
- Zgodzić się na ewolucję OK zeszytu.
Próbować różnych rzeczy, proponować uczniom i sprawdzać, czy przynoszą korzyści. Jeśli nie to porzucić.
W zebraniu wzięły udział: Jola Podsiadły, Kasia Jakubowska, Alicja Nehring, Jola Gęca, Basia Bartnik, Michał Szczepanik, Beata Minta, Ela Łuczkiewicz, Lidia Wacławek, Monika Soroka i Danuta Sterna