Opinie na ten temat nawet wśród nauczycieli są różne. Nie znam badań przeprowadzanych w Polsce, ale zapoznałam się z badaniami w USA.
W 2023 r. Pew Research Center zapytało nauczycieli szkół, jak postrzegają korzystanie z narzędzi AI: Czy AI jest szkodliwe dla edukacji?
35 procent badanych było niezdecydowanych, ale 25 procent jasno oceniło, że narzędzia AI powodują „więcej szkody niż pożytku”, 32 procent ocenia, że jest tyle samo zalet, co wad. Tylko 6 procent nauczycieli zdecydowało, że narzędzia AI przynoszą „więcej korzyści niż szkód”.
Zdanie nauczycieli różni się w zależności od poziomu szkoły. Częściej negatywną opinię na temat używania AI maja nauczyciele szkół średnich niż podstawowych. Prawdopodobnie starsi uczniowie mają więcej okazji do posługiwania się technologią AI.
Jednak procent nauczycieli, którzy ocenili AI, jako korzystne, jest co najmniej godne zastanowienia.
W innym badaniu poproszono o opinię uczniów, w sprawie tego – do czego przydaje im się AI. Nastolatkowie powiedzieli, że mogą używać AI:
- Do poznawania nowych tematów – 69 procent badanych
- Do rozwiązywania problemów matematycznych – 39 procent badanych
- Do pisania esejów – 20 procent badanych
Wiadomości zaczerpnęłam z https://www.edutopia.org/article/question-is-ai-harmful. Można tam również przeczytać indywidualne opinie amerykańskich nauczycieli.
0 komentarzy