Dalszy ciąg badań edukacyjnych prowadzonych w USA
Akceptacja i analiza popełnianych błędów.
Nikt nie lubi popełniać błędów, uczniowie często się ich boją. Jednak badania z 2024 roku pokazują, że gdy nauczyciel wraz z uczniami analizuje i dyskutuje popełnione przez uczniów matematyczne błędy, to nauczanie jest bardziej skuteczne. Dodatkowo okazało się, że ten sposób nauczania zmniejsza czas poświęcony nauczaniu.
Naukowcy wysunęli hipotezę, że nauczyciele, którzy zagłębiali się „w naturę” błędów i współpracowali z uczniami nad ustaleniem – jak ich unikać w przyszłości, bardziej angażowali uczniów i uczniowie widzieli znaczenia tego, czego się uczyli. Przy czym ważne było wspólna analiza błędów, a nie tylko omówienie ich przez nauczyciela. Akceptowanie błędów zmienia klimat w klasie, pogłębia relacje i poprawia motywację uczniów, co potwierdziło odrębne badanie z 2024 r .
Korzystałam z artykułu: https://www.edutopia.org/article/the-10-most-significant-education-studies-of-2024?utm_content=linkpos1&utm_campaign=website&utm_medium=email&utm_source=research-newsletter