Nowości 

6 sposobów na wspieranie dziewcząt z autyzmem w szkole

Kate Coldrink specjalizującą się we wsparciu dla uczniów neuroróżnorodnych twierdzi, że nauczyciele mogą pomóc dziewczynkom z autyzmem wytrwać w nauce, poczuć się pewniej i lepiej przygotować do nauki, stosując proste sposoby. W tym wpisie pięć jej wskazówek dla...

czytaj dalej

6 x P – sześć cech skutecznej pochwały

Liczne badania pokazują, że człowiek się uczy, gdy jest doceniany. Jednak nie każda pochwala ma dobry skutek. Uczniowie mogą interpretować pochwały w różny sposób. W tym wpisie 6 cech skutecznej pochwały – 6 x P. P - Pozytywna To, że pochwała powinna być pozytywna...

czytaj dalej

Dyskalkulia

Wielu uczniów ma problemy z matematyką. U niektórych wynikają one z lęku i z braków w wiedzy, u innych z niechęci do tego przedmiotu, ale u pewnych uczniów jest to zaburzenie zwane dyskalkulią. Szacuje się, że schorzenie to dotyka od 3 do 7% osób. Warto wiedzieć, jak...

czytaj dalej

Mój zeszyt matematyczny pomagający się uczyć

Tym razem o specyfice używania i korzystania z Mojego zeszytu pomagającego się uczyć na lekcjach matematyki. Prowadzenie Mojego zeszytu jest korzystne na każdym przedmiocie szkolnym, na lekcjach matematyki zeszyt ma swoją specyfikę, o której w tym artykule. Bardzo się...

czytaj dalej

Syndrom oszusta

Zaciekawił mnie ten tytuł artykułu, a w miarę czytania miałam coraz więcej skojarzeń z nasza polska rzeczywistością i ze szkołą. Syndrom oszusta – a dokładniej „zjawisko oszusta” – jest często używany do wyjaśnienia, dlaczego ludzie wątpią w siebie, pomimo wyraźnych...

czytaj dalej

Chatbot AI nie jest przyjacielem dziecka!

Jak wiecie, śledzę artykuły na portalach edukacyjnych. Szczególnie cenię i polecam Edutopię. Znajduje coraz więcej artykułów na temat używania w AI. Tym razem znalazłam artykuł profesora psychiatrii Jonathana Slatera. Mój stosunek do AI jest bardzo sceptyczny. Wiem,...

czytaj dalej

7 sposobów na poprawę pamięci

Pamięć krótkotrwała jak sama nazwa wskazuje jest krótka. Dlatego cenne są sposoby uwolnienia przestrzeni dla jej poszerzania. Korzystam z artykułu Youki Terada dotyczącego myślenia matematycznego, ale myślę, że odnosi się to również do innych przedmiotów. Dodam też...

czytaj dalej

Motywujący nowy początek

Badania pokazują, że ludzie są zmotywowani do działania, gdy je rozpoczynają, potem motywacja i zaangażowanie mogą spadać. Dlatego warto wykorzystać efekt nowości. Sami możemy również zaobserwować to zjawisko. Patrząc na dzieci, które zaczynają bawić się w dom,...

czytaj dalej

Zwycięstwa klasy

Jeśli uda się odczuwać sukcesy uczniów, jako zwycięstwa całej klasy, to zostaje wypełniana ważna potrzeba uczniów – poczucie więzi. Jeśli się to uda, to nie tylko proces uczenia się będzie postępował sprawniej, ale poczucie bezpieczeństwa uczniów wzrośnie i zwiększy...

czytaj dalej