Nowości 

Więź w klasie

Jedną z największych i często niezaspokojonych w pełni potrzeb uczniów jest poczucie więzi ze społecznością w klasie. Zaspokojenie tej potrzeby jest warunkiem koniecznym zarówno dla zdrowia psychicznego uczniów, jak i dla warunków dla efektywnego uczenia się. Zwraca...

czytaj dalej

Zdrowie psychiczne w szkole

Problemy z samopoczuciem psychicznym uczniów narastają na całym świecie. w wielu krajach uczą się uczniowie z dużym poziomem traumy i stresu,  Poradnictwa psychologiczne w szkole jest ograniczone, nauczyciele w wielu przypadkach są pierwszą i jedyną deską ratunku dla...

czytaj dalej

Inne sposoby oceniania, w tym SOK

W wielu krajach toczy się dyskusja, na temat innych sposobów oceniania różnych od tradycyjnego oceniania przy pomocy sumującej (w postaci stopni, liter, procentów i symboli). W tym wpisie powołuję się na artykuł Briana Mendez-Padilla. Ale jestem ogromnie zadowolona z...

czytaj dalej

Krytyczne myślenie w szkole

Umiejętności krytycznego myślenia są ważne w szkole, poza nią i w przyszłym dorosłym życiu ucznia. Trzeba się przygotować do analizy, syntezy i wyciągania wniosków. Jak tego uczyć? Refleksja nad własną opinią Stworzenie przestrzeni, w której uczniowie będą mogli...

czytaj dalej

O badaniach Johna Hattiego

Marcin Polak przesłał mi wiadomość o wydanej dwa lata temu nowej książce Johna Hattiego. Pomyślałam, że warto zajrzeć do wywiadu z profesorem i ewentualnie zachęcić się do przeczytania jego nowej książki. John Hattie jest profesorem na University of Melbourne Graduate...

czytaj dalej

Konferencja w Kętrzynie

Podczas konferencji w Kętrzynie miałam wykład o tym – Jak ocenianie kształtujące buduje samosterowność uczniów. Podałam 11 warunków, które wynikają z oceniania kształtującego i z teorii autodeterminacji. Na koniec wykładu zadałam uczestnikom pytanie: „Którego z...

czytaj dalej