Nowości 

7 sposobów na przyciągnięcie uwagi uczniów

Każdy z nas nauczycieli ma problem z utrzymaniem uwagi uczniów. Nauka o działaniu mózgu może w tej sprawie mieć kilka wskazówek. We wpisie zwarte są wskazówki nauczycieli z inicjatywy Frajda z nauczania: Krystyny Dąbek, Malwiny Kiełbratowskiej, Zofii François, Alicji...

read more

Hulający OK

Miałam okazję odwiedzić dwie szkoły, w których hula ocenianie kształtujące. Jedna to szkoła średnia - Zespół Szkół Ogólnokształcąco – Technicznych w Lublińcu, a druga to szkoła podstawowa - Społeczny Zespół Szkolno–Przedszkolny w Kudowie–Zdroju. Nie mam ostatnio wielu...

read more

Jak sobie radzą w USA z pracami domowymi?

Problem prac domowych tak gorący w edukacji polskiej, jest również dyskutowany w USA. Komisja ds. edukacji zatwierdziła 24 kwietnia poprawioną wersję ustawy, która łagodzi niektóre wymagania i daje okręgom czas do podjęcia decyzji w sprawie prac domowych do roku...

read more

7 kluczy do nauczania matematyki

Wielu nauczycieli i reformatorów edukacyjnych zastanawia się nad zmianą w nauczaniu matematyki. W tym wpisie siedem wskazówek dla nauczania matematyki, a może też innych przedmiotów szkolnych. Zapamiętywanie pomaga w uczeniu się matematyki. Niektórzy odchodzą od...

read more

Społeczność w nauczaniu matematyki

Społeczność klasowa pełni szczególną rolę w nauczaniu matematyki. Wielu  uczniów ma złe doświadczenia w matematyce. Aby zmienić stosunek do matematyki uczniów trzeba dać im poczucie bezpieczeństwa i wspólnoty. Wpływają na to dobre relacje i poczucie przynależności, w...

read more

Jak budować zaufanie uczniów do matematyki?

„Nie jestem dobry w matematyce, nie chcę się nią zajmować”. Takie zdanie wypowiadane przez uczniów słyszą często nauczyciele. Na niechęć do matematyki składa się wiele czynników, zauważmy kilka z nich: Jest ogólne przyzwolenie na bycie marnym w matematyce. Znane są...

read more

Zadania angażujące uczniów w uczenie się matematyki

Każdy nauczyciel matematyki chciałby, aby uczniowie byli zaangażowanie w to co on proponuje podczas lekcji. Jednak nie jest to łatwe do osiągniecia. Dużym ograniczeniem jest konieczność realizacji programu, którą narzuca system. Wielu nauczycielom, którzy chcieli...

read more

Ocenianie gorący temat!

Dyskutujemy na temat zmian w ocenianiu. Jak je zreformować, aby było dla uczniów, a nie przeciwko nim. Pomyślałam sobie, że porównanie dwóch systemów – szkolnego i uczelnianego, może pokazać różnice i kierunki zmian. Kiedy zaczynałam uczyć w szkole w roku 1990 miałam...

read more

3 popularne mity na temat uczenia się

Nasze przekonania na temat tego, co pomaga uczniom w nauce mogą być mylne. Nauka o uczeniu się przetestowała wiele z tych przekonań, a dowody wskazują, że niektóre z naszych najczęstszych przekonań na temat uczniów są błędne. Pewien czas temu zamieściłam omówienie 5...

read more